Registrering

FotoCare Serviceweb gir deg direkte tilgang til dine reparasjoner via internett.

Fordelen med å registrere reparasjoner direkte på serviceweb, er at du til enhver tid kan følge fremdriften på reparasjonen.

Innlogging

Gå til Serviceweb

Velg en av de tre kundekategoriene, «Privat», «Bedrift» eller «Butikk», og logg inn med kundenummer eller epostadresse, samt passord.

Statusoversikt

Hovedbilde for Serviceweb kommer frem ved innlogging. Øverst vises hvem som er logget inn og kundeprofil. I kundeprofilen vil du ha muligheten til å se kontaktinfo, leveringsadresse og mulighet for å endre passord. Hovedbilde viser alle registrerte serviceoppdrag med servicenummer, merke, type, serienummer, oppdragstype, status og dato for siste endring av status. Det er også mulig å utføre hurtig søk på statuskategori og se detaljer på hvert oppdrag. Dersom en reparasjon har status «Pristilbud», har du muligheten til å besvare prisoverslag direkte i servicewebben.

Registrere oppdrag

Ved å klikke på «Ny Service», starter du registreringen av serviceoppdraget. Har du tidligere hatt produkter på service, velger du «Nytt Apparat» dersom det er et annet produkt enn sist, fyller inn nødvendige opplysninger og avslutter med å klikke på «Register service». Gjelder registreringen et produkt du tidligere har hatt på service, velges det ved å klikke på det aktuelle produktet som allerede er registrert. Legg ved en kopi av registreringen sammen med produktet når du sender det inn eller leverer det til FotoCare.

Vi benytter følgende statuskategorier som gir informasjon om oppdraget:

  • Ikke ankommet verkstedet
  • Innlevert
  • Under arbeid
  • Deler bestilt
  • Pristilbud
  • Pristilbud besvart
  • Reparert
  • Utlevert
  • Faktuert
  • Pakket
  • Sendt